Munväder Film firar Alla Hjärtans Dag

Kärlekens dag är här…för man kan ju inte älska varandra varje dag eller hur? Nej, vi måste ha en (enda) speciell dag för det varje år istället där vi ska överösa varandra med sliskiga kärleksförklaringar. Och jag vill ju naturligtvis inte vara sämre så därför kommer ett litet extra varmt och gulligt avsnitt av Munväder Film där jag listar 9 utav mina absoluta favoritfilmer när det kommer till romantik.

Men låt oss inte glömma att alla kanske inte har någon att dela Alla Hjärtans Dag med, vilket inte är en lika härlig och romantisk tanke. Därför listar jag även 9 populära romantiska dramer och komedier som jag verkligen inte står ut med.

Så luta er tillbaka och njut av denna stundom varma, stundom cyniska lilla Alla Hjärtans Dag-hälsningen från mig (och säkert de andra också) här på Munväder. Glad alla hjärtans dag!

(Här kommer också några runner ups som gärna fått vara med på listan om det hade funnits utrymme. De är istället med här i ingen särskild ordning alls)

Some Like it Hot (1959)
À bout de souffle (1960)
Jules et Jim (1962)
Bonnie and Clyde (1967)
The Unbearable Lightness of Being (1988)
Beauty and the Beast (1991)
True Romance (1993)
As Good as it Gets (1997)
Le fableau destin d’Amélie Poulain (2001)
Silver Linings Playbook (2013)

Kommentera

