Den som väntar på något gott

Först och främst riktar jag en ursäkt till läsarna. Det är inte vår mening att bedriva en blogg och inte uppdatera denne. Detta är något vi har för avsikt att bli bättre på, men vi kan inte garantera något då både studier och jobb upptar en stor del av de 24 timmarna på dygnet. Men nu kommer det äntligen en ny text.

Om ni följt med i bloggen och podcastens historia har märkt att det riktas kritik gentemot min musiksmak av min partner och kumpan. Nu kan han möjligen få mer argument till att föra den tesen, likväl som TC får kapitulera för guldkornen jag vaskar fram.

Den 1:a maj släpper Looptroop Rockers sin nya platta Mitt Hjärta Är En Bomb som är deras första album på svenska. Dock har Promoe spelat in 2 fullängdare på svenska (dock är enbart en av dem släppt på traditionellt sätt via skivhandeln). Detta är ett intressant grepp att ändra språk på sin musik. Jag intalar mig att det är klart svårare än vad gemene man verkligen tror.

Här har ni ett smakprov från nya plattan.

Det är få band jag är så intresserad av, både vad det gäller musik och dess medlemmar. Det kan sannolikt bero på att relationen till Looptroop sträcker sig så långt tillbaka som runt 10 år. Till en början blev jag intresserad av Looptroop på grund av Promoe och dennes enorma skäggväxt. Med tiden blev jag mer intresserad av de andra medlemmarna och all musik. Med åldern har jag insett att jag och Looptroop delar liknande ideologier vilket bara ökade intresset för bandet.

Jag kan nog villigt säga att om jag tvunget måste välja att lyssna på ett band under den resterande tiden på jorden hade det blivit Looptroop. Jag är full av beundran och önskar dem all lycka vad de än tar sig för.

Jag har haft turen att se konserter och även träffa på killarna i bandet. Här nedan presenteras två bilder från de händelserna.

Detta är en bild tagen på Hultsfred från typ 2007-2008.

jag och LTR

En mer nytagen bild från en spelning i Kalmar under sommaren 2012

Promoe och jag

Tack för mig

/NT

Kommentera

