Game Change

Nu får man nog ta tummen ur baken och plita ner ett inlägg. Anledningen till det längre perioden utan inlägg beror på mycket studier, samt många olika privata ting som bör ordnas inom en snart framtid.

Tidigare i morse tittade jag igenom filmen Game Change som handlar om Republikanernas kampanj till presidentvalet 2008, som Barack Obama och hans demokrater vann.  Det huvudsakliga temat i filmen är om Sarah Palin och hennes inträde i politiken i USA. Palin hade dock varit guvernör i Alaska, så helt färsk var hon inte inom politiken. En mycket sevärd film på alla sätt, däribland av den anledning att Julianne Moore spelar Sarah Palin. Jag skall direkt förtydliga att Palin absolut inte är en politiker som skulle få min röst, dock finner jag ett stort intresse hos Palin. Om man sett intervjuer, eller debatter, med Palin märker man direkt att det inte den mest pålästa politiker i USA. Under kampanjen 2008 skedde ett par minnesvärda lustigheter där Palin var iblandad, vilket ledde till att det legendariska komediprogrammet i USA, Saturday Night Live, gjorde sig lustiga över Palin.

Image

Slutsatsen jag drar efter filmen är att det skedde en sorts manipulation gentemot Palin. Palin måste ha känt efter att tag som kandidat till vice president att det inte kan leda till något gott, och enligt filmen i princip var på vippen att kasta in vit flagg. Men gång efter gång blev hon ”övertalad” att fortsätta. Kort efter jag tittat klart på filmen surfade jag in på Sarah Palins hemsida för att läsa om huvudpersonens åsikter om filmen, och mycket riktigt har Palin och hennes stab åsikter om filmen. Enligt Palin och hennes team sade följande, Game Change: The Latest in Left-Wing Lies,

På återseende

Ha det gott

Kommentera

